Istiadat Konvokesyen - Lain dari yang lain..

Assalamualaikum kawan-kawan.. maaf la akhir-akhir ni cik Pari-Pari tak berkesempatan betul nak mengupdate blog ni..macam-macam hal yg jadi, Pagi Rabu 10 Okt 2012 sebaik habis je sarapan cik Pari-Pari dapat panggilan dari rakan sekolah rendah menyatakan bahawa seorang rakan sekolah rendah kami telah kembali ke rahmatullah bersama bayi yang dikandung 7 bulan kerana masalah jantung lemah & tidak dapat berfungi pada malam 9 Okt 2012.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas mu wahai sabahatku Fatimah Samat. Tim @ Ima, kami sabahat-sahabatmu akan sentiasa merindui mu.

Allahyarhamah Fatimah Samat - sahabat cik Pari-Pari ketika Sek.Keb.Sg Besi, KL

Sesungguh setiap dari kita pasti akan kembali kepada penciptanya iaitu Allah swt, cuma bila, dimana, bagaimana tidaklah diketahui lagi. Tapi apapun kita yang masih hidup harus meneruskan kehidupan dengan mengisi setiap ruang-ruang kosong dgn pengisian-pengisian keagamaan sebagai bekalan untuk diakhirat nanti..

Ok lah petang sabtu ni sedang dilanda kehujanan ni cik Pari-Pari nak kongsi satu clip video sebuah adat istiadat konvokesyen yang unik dan lain daripada kebiasaan. Cik Pari-Pari terjumpa clip ni kat blog Wowberita.org. Macam yang kita semua tahu, untuk setiap istiadat konvokesyen ni ada tertib dan etikanya dari cara berjalan, cara hormat dan juga cara ketika menerima scroll pengajian. Bagaimanapun untuk konvokesyen pelajar Jurusan Seni Tari Persembahan, Universiti Malaya (UM) ni pula berbeza dan unik dengan cara tersendiri..

Nak tengok? Ok Jom kita tengok..!