Bukan sekadar petikan...tapi

Hari ni aku ada masa terluang sket tp x banyak la yg aku nak cite pun.. tp aku tertarik nak share 2 petikan kata-kata yang pada aku agak menarik.. Petikan ni aku dapat daripada sharing kawan2 kat Facebook.. kadang2 petikan2 mcm ni memang menarik utk dibaca dan dihayati sbb kebanyakkannya mmg ada kebenarannya....
sebab biasanya petikan ni berlaku atau dikeluarkan oleh mereka2 yg selalu memerhati berdasarkan keadaan sekeliling dan juga dari mereka yg bijak pandai...

kalau kita ni type bijak pandai mcm depa ni kan best...! :D

Petikan ni di kongsi oleh pemilik Blog Kakimotong Fan Club

Pada aku agak menarik petikan kata2 ni mengambarkan sifat seorang gadis yang memilik kesantunan melalui caranya tersendiri...tapi ramai org dok kata bila sorang anak gadis tu garang konon "sombong" la, "eksyen", "perasan cantik!" la.. tp hakikatnya tidak semua gadis  tu berkarektor sedemikian.. Kadang kala sifat garang merupakan satu cara menghindari diri mereka di ganggu oleh anasir2 bersifat jahat terutamanya lelaki yg berniat jahat.. tp cuba kita tgk, gadis yg garang ni bila dorang kahwin.. garang depa ni x ada langsung.. orang kata ilang terus...

Dan lagi satu petikan kata-kata yg menarik...
♪♫♪.¸¸.♪♫♪ Seseorang yang sentiasa bergurau senda di hadapanmu,
Ketahuilah dialah seorang pemurung tatkala sendirian. ♪♫♪.¸¸.♪♫♪

♪♫♪.¸¸.♪♫♪ Seseorang yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan perangsang kepadamu,Ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu. ♪♫♪.¸¸.♪♫♪


♪♫♪.¸¸.
♪♫♪ Seseorang yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu,
Ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan Tuhannya. ♪♫♪.¸¸.♪♫♪

♪♫♪.¸¸.♪♫♪ Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu,
Ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut duka di dadanya. ♪♫♪.¸¸.♪♫♪

♪♫♪.¸¸.♪♫♪ Seseorang yang sering memberi hadiah kepadamu,
Ketahuilah dialah insan yang tidak pernah mendapatkannya. ♪♫♪.¸¸.♪♫♪

♪♫♪.¸¸.♪♫♪ Seseorang yang bebas mengeluarkan cetusan fikirannya,
Ketahuilah dialah seorang 'petapa setia' yang tidak mampu bersuara tatkala sendirian. ♪♫♪.¸¸.♪♫♪



Menarikkan petikan kata2 dalam petikan ni..? mendalam sekali maksud petikan ni..tp aku sebagai org yg bukannya expert @ bijak pandai ni  sukakan kata-kata semangat seperti ini untuk mengingatkan diri aku siapa aku di atas muka bumi allah swt ni..

Jadi jangan kita ingat setiap petikan dan kata2 seperti kat atas ni.. x ada maksudnya..hanya org yg betul2 prihatin je yg akan paham & mendalami maksud tersurat &tersirat...


okies.. adioss tuk ari ni.. cewahhh ;)