Ramadhan Lagi

Assalamualaikum kawan2.. wah hampir 2 minggu nk mengupdate cerita kt blog, aku teramat sibuk terutama bila kena ambik cuti seminggu lebih menolong mak aku niaga kat bazar ramadhan disebabkan secara kebetulan ayah aku tak sihat... jadi bila dh sebut bazar ramadhan maka automatik yg ada kt fikiran adalah puasa & makanan..Makanan???

Macam biasa seperti tahun2 yg lepas2 orang tua aku meniaga kat bazar ramadhan pekan Sungai Besi selain daripada meniaga kt tapak meniaga bukan dibulan ramadhan..dan biasalah kalau dh nama bazar ramadhan tu memang banyak la gerai-gerai peniaga yg dibuka.. antara yg boleh kata femes kt bazar ramadhan sungai besi, Air soya panas gerai orang tua aku, Roti John, Sup Gear Box, Murtabak, Nasi Briani & Laksa..tahun ni yg pasti aku perasan ada lg pertambahan gerai baru dengan menu yang baru..


Inilah dia gerai Orang Tuaku
Air Soya Panas  + Air gula (dibungkus berasingan) - sebungkus besar RM 3.00 shj 
Air soya ni original handmade hasil air tangan orang tuaku..



Yang ini Taufu Fah Gula Merah & Putih - RM 1.20 satu tupperware
 

Bagi yang mencari laksa buyong (kuahnya je la...) boleh cuba cari gerai pakcik ni, gerai dia siap ada jual cucur udang berkuah kacang.. nyummy2x

Gerai Laksa Utara a.k.a Laksa Buyong

Yang peminat roti john nak cari roti john sedap leh la cari gerai brader baju merah ni.. tak susah nak cari.. sebelah gerai orang tua aku je..ehehehe



Roti John Ayam


Tapi kalau nak cari murtabak yang sedap, inti tebal memang aku rekemen la gerai  murtabak yang brader pakai spek mata itam ni...(sbb panas dok bakar murtabak kena pakai spek...)


Gerai Murtabak & Gerai Roti John